8 Şubat 2017 Çarşamba

LİVE BY NİGHT





Gecenin Kanunu (Live By Night)

Ben Affleck’in yönetmen koltuğunda oturduğu ve senaryosunu yazdığı suç dünyasını anlatan Gecenin Kanunu, beklediğim gişe odaklı mafya filmlerinin aksine beni derinden etkileyen yapımlardan birisi oldu. 2013 yılında çektiği Argo filmiyle ‘En İyi Film Oscar’ını da almasıyla Ben Affleck’in çıtayı iyice yükselttiğini düşünüyorum. Batman karakterine de yeni bir soluk getirerek son dönem aksiyon filmlerinin aranılan yüzü oldu. Filmin afişini ilk gördüğümde gene gişeye hitap eden sıradan mafya filmlerinden biri olacağını sandım. Filmden öyle çok etkilendim ki laf kalabalığından konuya değinemedim. Filmin konusu kısaca; 1920’li yıllardaki alkolün ve suç oranının zirve yaptığı ABD-Boston’ında geçiyor. Polis şefi (Brendan Glesson) nin oğlu olan azılı suçlu Joe Caughlin (Ben Affleck), babasının doğru yola çekmeye çalışmasına karşın giderek daha çok suç batağına saplanan bir adamdır. Eyaletin büyük suç örgütlerine yardım ve yataklık etmesi onu izlediği yolda zirveye taşır. Fakat önemli bir mafya babası olan Albert White (Robert Glenister)’ın kız arkadaşı Emma Gould (Sienna Miller)’i ayartması yaptığı en büyük hata olur. Bunun için ödemesi gereken bedeller olacaktır.



Suç Dünyası

Gecenin Kanunu, suç filmlerinin klasikleşmiş koyu tonlardaki renkleri ve başrol oyuncusunun hikâyeyi dış sesle anlatması temalarına çok güzel bir şekilde selam çakıyor. Mafya/suç filmleri genellikle erkek izleyici kitlesine hitap eder. Fakat bu film içerisinde aşk ve tutkuyu çok güzel bir şekilde harmanladığından kadınlara da yönelik olduğunu söyleyebilirim. Özellikle Küba sokaklarında eğlenceli ve romantik müzikler eşliğinde gezmek istiyorsanız bu film tam size göre.



Emeğe Saygı

Yapımcıları arasında Ben Affleck ve Leonardo DiCaprio’nun da bulunduğu filmin maliyeti 65 milyon dolar. Filmi izlediğinizde bu paranın kurulan büyük stüdyolara ve o dönemi yansıtan kıyafetten tutunda mekanlara kadar harcandığına tanık oluyorsunuz.  Dennis Lehane’nin aynı adlı romanından uyarlanan filmin yapımı 2 yıl sürmüş ve bu emek benim açımdan filmi izlemek için bile yeterli bir sebep.

İyi Seyirler Dilerim

Efe TEKSOY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder