KADIN DAYANIŞMASI
Prömiyerini 78. Venedik Film Festivali’nde
gerçekleştiren ve başrol oyuncusu Penélope
Cruz’a ‘En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’nü
kazandıran “Paralel Anneler (Madres
Paralelas)”, İspanyol yönetmen Pedro
Almodóvar’ın (deyimiyle) bizlere annelik üzerine bir Don Kişot(!) hikâyesi anlatıyor. Franco’nun devrilmesinden sonra sinema dünyasına ayak basan Pedro
Almadovar; cinsel maceralarla bezeli melodramları, kültür vurguları,
canlı-renkli ve vurucu tonlarla bezeli sinemasıyla Yeni Dalga Akımı’nı temsil etti. “Annem Hakkında Her Şey”le 1999’da Oscar’ı ve Canne ’da ‘En İyi Yönetmen Ödülü’nü alan
Almadovar, 2002’deki “Konuş Onunla” filmiyle
‘En İyi Özgün Senaryo’ dalında
ikinci Oscar’ını kucakladı. İspanyol
Yeni Gerçekçi filmlerinden farklı olarak Almodóvar sinemasının merkezinde yer
alan kadınlar, erkek egemen ideolojide kendini gösteren güçlü-baskın figürler
olarak yer alıyor ve feminist anlatı öğeleriyle birlikte kadın dayanışmasını
merkezine alıyor. Bu filmde de yine klasik Almodóvar
sinemasının tüm simgelerini ve olgularını detaylı ve çarpıcı imgeler üzerinden
görüyoruz. Ayrıca yönetmenin kilit rengi olan kırmızı tonun, nötr renk düzeni
içerisinde cüretkâr ve güçlü bir şekilde öne çıktığını, bu şekilde de
tekdüzelikten keskin bir kopuş sağladığını görmekteyiz.
FİLMİN KONUSU
Doğum için
hastaneye giden iki hamile kadın Janis ve Ana, bir araya geldikleri hastane
odasında tanışırlar. Bu dostluk, aralarında derin bir bağ oluşturarak
hayatlarını kökünden değiştirecektir.
Oyuncu
kadrosunda; Oscar ödüllü aktris Penélope
Cruz, Milena Smit, Israel Elejalde, Aitana Sánchez-Gijón, Rossy de Palma,
Julieta Serrano, Auria Contreras, Carmen Flores, Alice Davies, Ainhoa
Santamaría, Adelfa Calvo ve Arantxa
Aranguren yer alıyor.
GÜÇLÜ KADIN FİGÜRÜ
Usta
yönetmen Pedro Almodóvar için
sinema; oyunculardan ışıklandırmaya kadar her açıdan gerçekliğin temsilidir. Bu
gerçekliğin içerisinden kopup gelen “Paralel
Anneler” filmi ise bizlere; erkekler nedeniyle güç durumda kalan
kadınların, aralarındaki kadın dayanışmasıyla bu zorluktan (erkek egemen ideolojide)
güçlü kadın figürü olarak çıktıklarını feminist bir eleştiriyle anlatıyor.
94. Akademi Ödülleri’nde ‘En İyi Kadın Oyuncu’ ve ‘En
İyi Film Müziği’ dallarında 2 Oscar
adaylığı alan film, ödül sezonunun iddialı yapımlarından birisi.
İyi Seyirler
Dilerim
EFE TEKSOY
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder